Postat de: orchidclub | Noiembrie 5, 2010

Noapte cu orhidee…

Anul acesta orhideea mea  de Crăciun a inflorit acum cîteva zile, că normal mai trebuia să aștepte măcar o lună…. Nu- i a bună mi-am  zis, dar m-am bucurat că e bine,  măcar a adus bobocii pînă la înflorire. Orhideele sunt ca și copiii, nu știi nici o dată ce fac dacă nu ești cu ochii pe ei… ce prostii pot să facă…

Poate că mi-am făcut griji din cauza orhideei mele, dar iată că ea a prevestit o tristețe la care nu mă așteptam. DA, ceva s-a întîmplat… Cineva a murit. Și era tocmai el acela…Voi ruga orhideea mea de Crăciun să nu mai facă prevestiri, grăbindu-se să cinstească prin florile ei parfumate oameni, care vor muri ,oameni apropiați care ar fi meritat mai mult decât niște flori pe care nu le-au văzut niciodată…El a plecat, pentru că totul se poate… Și Moartea se poate…

Primăvara, cînd totul se poate,

cînd ora se poate și noaptea se poate,

cînd ziua se poate și ceața se poate

primește aceste dovezi repetate

că moartea se poate, că totul se poate…

…………………………………………………………..

A fi deznădejde. A fi libertate.

Oricare se poate. Egale sunt toate

cînd ora se poate. Cînd noaptea se poate.

Cînd moartea se poate. Cînd totul se poate.

Și ce se mai poate cînd totul se poate?

Dumnenezeu să-l culce pe un pat cu orhidee autohtone din Carpații pe care i-a iubit ca pe niște sfinți…

Poetul este Adrian Păunescu, iar pictorul care nu a fost comemorat cum ar fi meritat, este Sabin Bălașa.

Ambii au fost coloane ale culturii noastre. Păcat că pe unii îi bate soarele virtual al banului în ochi și pierd exact strălucirea valorii ….Că totul se poate cumpăra și revinde, doar sufletul rămîne cît de cît de necumpărat cu tot aurul pe care îl oferi. Pretul valorii nu există…

Al valorii adevărate!

Deși totul se poate,

A fi cum pretindem. A fi cum se poate

arată că totul și restul se poate.

A fi român, probabil, că nu prea se mai poate…

Deși totul se poate!


Responses

  1. acesta este cel mai frumos si din suflet scris articol pe care l-am citit despre moartea poetului Adrian Paunescu..si nu numai!

    recunosc cu rusine ca nu am auzit de pictorul Sabin Balasa pana in anul 2008 cand a murit si am vazut la stiri si cateva emisiuni despre el..ce sa zic am vazut cateva imagini cu tablouri de-ale sale pe net…….extraordinare, pacat ca nu i se recunoaste valoarea!

    si orhideea ta de Craciun este foarte frumoasa!! banuiesc ca se numeste astfel dupa perioada din an in care infloreste de obicei, nu?

    ma gandesc asa fiindca si eu am acasa acea floare Craciunita despre care se spunea ca infloreste de Craciun odata la 7 ani….dar a noastra dupa o pauza de cativa ani a inflorit anual…chiar si vara…si in prezent matusa mea are doua Craciunite care au avut cascade de flori mov!

    • Daca poeziile lui Paunescu sau tablourile lui Balasa ar aparea fara semnatura, multi ar fi impresionati pina la lacrimi.
      Cind topesti metalul, la suprafata apare mereu si zgura. Dar esenta e metalul…


Lasă un răspuns

Categorii

