Postat de: orchidclub | Martie 8, 2010

Orhidee şi …manele la Viena

O vizită la Viena este oricînd atrăgătoare. Dacă are loc o expoziţie de orhidee internaţională, tentaţia devine şi mare! Avînd în vedere că distanţa de la Rîşnov la Viena  este doar de 1000 de kilometri… şi, mai nou avem, şi 42 de km de autostradă, faimoasa A3, m-am încumetat să plec la Viena. Mai ales că Rik, fratele meu de suferinţă în ale orhideelor, a găsit un bilet de avion Bruxelles – Budapesta – Bruxelles cu doar 38 de euro… Aşa că acum o săptămînă am poposit într-o cazarmă din buricul Vienei, care bineînţeles acum e transformată într-un hotel modern, pentru nefumători ( „urmele” de fum descoperite de detectoare „costă” 2.500 de euro!).

Expoziţia a fost organizată de Asociaţia Vieneză a iubitorilor de orhidee într- o Grădina de flori de la periferie (Blumengarten Hirschtetten), una din multele grădini ale oraşului unde vienezii între 1 şi 100 de ani pot petrece o zi din viaţa lor în „compania” naturii…

Deşi suprafaţa disponibilă nu a fost prea mare, doar 3.100 mp, s-a găsit loc pentru expozanţi din Austria, Germania, Ungaria şi Cehia. Exemplare splendide de Paphiopedilum, Phragmipedium, Cattleya, Vanda, Coelygone şi multe alte specii mai puţin cunoscute au încîntat vizitatorii. Ziua de sîmbătă s-a încheiat cu o cifră considerată „relativ” bună de către organizatori : puţin peste 9.000 de vizitatori. Asta în condiţiile în care intrarea a costat 4 euro pentru adulţi, iar orice mijloc de transport în comun, dus-întors (combinat: metrou-autobuz-tramvai-tren local) costă 1,80.

Au existat şi standuri cu vînzare… unde, în ciuda „ulcerului” care macină „rumenul” european, s-au vîndut sute de plante cu preţuri între 4 şi 40 euro bucata.

Aproape toată ziua de sîmbătă am petrecut-o la expoziţie şi la Conferinţa anuală a Comitetului European pentru Orhidee, care a avut loc în aceeaşi zi.

Oriunde ai fi, măcar seara, trebuie să mănînci ceva mai consistent. Aşa că în prima seară, după 1000 de km şi după ce am ajuns la hotel am intrat în primul restaurant, care se află peste drum. Abia după ce ne-am aşezat la masă şi am primit meniul ne-am dat seama unde suntem: La Florin Salam. Un restaurant cu mîncăruri româneşti: tochitură, sarmale cu mămăliguţă, mititei şi… manele pe o plasmă de 2 pe 1 metru luate, de pe satelit de la manele tv (de care nici nu am auzit). Aşa că ne-am îndopat cu tochitură, foarte bună, şi cu adi minume, florin salam şi alţii… dar nu a fost scump şi ne-am completat şi cultura generală în ceea ce priveşte România de astăzi… La fiecare cinci minute o fată frumoasă, originară din Triteni (Cluj), ne întreba dacă mai dorim ceva…

A doua seară, noul secretar general al Comitetului European pentru Orhidee, elveţianul Rudolph Jenny ne-a invitat la cină la Griechenbeissl (hanul grecului), care este considerat cel mai vechi restaurant din Viena, deschis în 1447. Meniul este scump, dar nu contează, pentru că poţi asculta, interpretată life la citeră, „Oh, du lieber Augustin”, o piesă compusă aici, în Zitterstüberl, şi se află de mult în repertoriul tuturor şcolilor de muzică din lume.

Duminică am fost turişti „adevăraţi”: am vizitat Schönbrunn, unde pe lîngă mii de vizitatori am văzut şi răţuşte; Albertina, unde este o expoziţie Andy Warhol, sponsorizată de Mercedes Benz  (criza face expoziţii!);  Stephansdom, unde zeci de birjari de fiacker şi căluţi cu căciulită asteaptă clienţi romantici… şi ne-am plimbat pe Kärntner Straße unde… florăriile erau deschise şi am ascultat „sculpturi muzicale” interpretate la HANG, un instrument inventat în Elveţia şi patentat în 2001

Puţin mai încolo o trupă rusească „dansa” în stil Hip-hop pe muzica lui Ceaikovski… În timp ce priveam spectacolul oferit de tinerii din Rusia, o fetiţă a strigat „Mami! Căţelu! Căţelu!” căci un cîine „austriac” îi adulmeca frăţiorul aflat în căruciorul fabricat în China…

Asta este Europa…


Lasă un răspuns

Categorii

